megabrokers heart
Μαρία Φουσκαρίνη Χωρίς σχόλια

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς που έχει θεσμοθετηθεί κάθε χρόνο στις 29 Σεπτεμβρίου και αναγνωρίζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας σκεφτήκαμε ότι είναι μια καλή ευκαιρία να σας επισημάνουμε κάποιες συνήθειες που καλό είναι όλοι να έχουμε. Τόσο για την υγεία μας αλλά και για την καρδιά μας!

Συνήθειες που μπορούν να θωρακίσουν τον οργανισμό μας και να μας προστατεύσουν από το ενδεχόμενο να νοσήσουμε καρδιαγγειακά.

Προτού απαριθμήσουμε τις υγιείς συνήθειες που καλό είναι όλοι να υιοθετήσουμε, ας δούμε τι δεν πρέπει να κάνουμε. Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που ευθύνονται για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων:Κάπνισμα

  • Υπέρταση
  • Σακχαρώδης Διαβήτης
  • Παχυσαρκία
  • Ψυχικό stress

Μερικές από τις πιο “αθώες” καθημερινές συνήθειες που έχουμε – όπως το να βλέπουμε τηλεόραση για πολύ ώρα, να ροχαλίζουμε, να μην έχουμε στοματική υγιεινή, να μην τρώμε αρκετά φρούτα και λαχανικά μέσα στη μέρα αλλά και το να καταναλώνουμε συστηματικά αλκοόλ – συμβάλλουν στην εμφάνιση νοσημάτων που συνδέονται με την καρδιά.
Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε την καλή λειτουργία της καρδιάς μας; Ακολουθούν 10 συνήθειες που καλό είναι όλοι μας να υιοθετήσουμε:
Φυσιολογικό σωματικό βάρος
Ανάλογα την ηλικία, το ύψος και τις καθημερινές μας δραστηριότητες θα πρέπει να συντηρούμε το σωματικό βάρος στο επιτρεπτό επίπεδο φροντίζοντας να μην το ξεπερνάμε. Το ποσοστό λίπους (σπλαχνικό, υποδόριο & ενδομυϊκό) στο σώμα μας, η μυϊκή μας μάζα και ο μεταβολισμός μας πρέπει να έχουν σωστές αναλογίες μεταξύ τους έτσι ώστε να προστατεύουν την καρδιά μας.

Επεξεργασμένες τροφές

Είναι γνωστό ότι τροφές με υψηλές ποσότητες ζάχαρης, αλατιού, τρανς & κορεσμένων λιπαρών είναι επιβαρυντικές για την υγεία μας. Η λογική λέει λοιπόν ότι πρέπει να τις περιορίσουμε στη διατροφή μας αυξάνοντας παράλληλα την κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, ξηρών καρπών, οσπρίων, προϊόντων ολικής άλεσης σε συνδυασμό με ποικιλία τροφών πλούσιες σε πρωτεΐνες – όπως κοτόπουλο, ψάρι, κόκκινο κρέας (σε μικρές ποσότητες).

Αλάτι

Τo αλάτι αποτελεί μια κατηγορία από μόνο του όταν αναφερόμαστε σε κακές συνήθειες που επηρεάζουν τη σωστή λειτουργία της καρδιάς μας. Η υπερβολική κατανάλωση αλατιού όχι μόνο υπερδιπλασιάζει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής αλλά προκαλεί και άμεση βλάβη στην καρδιά. Η προτεινόμενη ημερήσια δόση αλατιού υπολογίζεται στα 6 γραμμάρια την ημέρα που συνήθως την λαμβάνουμε μέσα από τα φαγητά που καταναλώνουμε. Η συμβουλή σε αυτό το θέμα είναι να μην προσθέτουμε extra αλάτι στις τροφές μας.

Φυσική άσκηση

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας ένας ενήλικας πρέπει να έχει στο πρόγραμμά του τουλάχιστον 150 λεπτά μέτριας σωματικής άσκησης & 75 λεπτά έντονης άσκησης την εβδομάδα. Είτε αυτό μεταφράζεται σε συνδρομή σε γυμναστήριο, personal training, άθλημα ή πεζοπορία στο βουνό πρέπει να υπάρχει στο πρόγραμμά μας αν θέλουμε να κρατάμε την καρδιά μας υγιή.

Κάπνισμα

Το κάπνισμα είναι επιβλαβές για την υγεία μας. Αυτό είναι γνωστό. Η συμβουλή εδώ είναι μία. Πρέπει να το κόψουμε.

Άγχος

Το άγχος είναι δυστυχώς μέρος της καθημερινότητάς μας, της ρουτίνας μας. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε προκειμένου να το διαχειριζόμαστε και να είναι ελεγχόμενο είναι να μάθουμε να το περιορίζουμε στα επιτρεπτά για την υγεία μας επίπεδα. Μερικοί έξυπνοι απλοί τρόποι είναι να περπατάμε περισσότερο, να αδειάζουμε για μερικά λεπτά τις σκέψεις μας στρέφοντας την προσοχή μας αλλού και να αποκτήσουμε/ εξασκηθούμε στις τεχνικές χαλάρωσης.

Αλκοόλ

Το αλκοόλ σε ελεγχόμενη κατανάλωση δεν επηρεάζει τη λειτουργία της καρδιάς. Αντιθέτως υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα ότι η μικρή έως μέτρια ποσότητα αλκοόλ είναι καρδιοπροστατευτική. Αν όμως η κατανάλωση γίνει μεγαλύτερη και εντονότερη τότε οι επιπτώσεις είναι δραματικές για την καρδιά μας. Χωρίς να είναι απόλυτα προσδιορισμένο, οι επιστήμονες καταλήγουν ότι 30g οινοπνεύματος την ημέρα επιδρά θετικά για την αύξηση της καλής χοληστερόλης & ελάττωση των τριγλυκεριδίων.

Νεύρα

Το να νευριάζουμε στη δουλειά μας ή στο σπίτι μας αποτέλεσμα κακής συνεννόησης ή αντιθέσεων είναι κάτι φυσιολογικό. Όταν όμως είναι επαναλαμβανόμενο τότε αρχίζουν και επηρεάζουν την ψυχική μας ηρεμία και το σώμα μας. Οι άνθρωποι που είναι οξύθυμοι διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου και στεφανιαίων επεισοδίων. Με μερικές βαθιές ανάσες αλλά και με την αντιμετώπιση ότι δεν πρέπει να αφήνουμε μικρές αναποδιές μέσα στην ημέρα να μας επηρεάζουν τόσο μπορούμε να διαχειριστούμε αυτή την κακή συνήθεια για την καρδιά μας.

Ύπνος

Η στέρηση ύπνου είναι μια κακή συνήθεια που προκαλεί στρες στο σώμα και έμμεσα επηρεάζει τη σωστή λειτουργία της καρδιάς. Όταν λέμε έλλειψη ύπνου εννοούμε από 6 ώρες και κάτω. Όσοι λοιπόν έχουν συνηθίσει να κοιμούνται τόσο λίγο θα πρέπει να το ξανασκεφτούν για το καλό της καρδιάς τους.

Αναπνοή

Το να μην αναπνέουμε σωστά, αποτέλεσμα ιγμορίτιδας ή άλλης παρόμοιας ασθένειας μπορεί να επηρεάσει τη σωστή λειτουργία της καρδιάς μας. Αν υποφέρουμε από περιορισμένη αναπνοή η καλύτερη συμβουλή είναι να επισκεφτούμε έναν ΩΡΛ προκειμένου να εντοπίσει τα αίτια και να μας χορηγήσει θεραπεία.

Αν θέλετε να κάνετε προληπτικές εξετάσεις για την καρδιά σας επικοινωνήστε με τον Ασφαλιστικό σας σύμβουλο για να σας ενημερώσει σχετικά.